Ετικέτες

Τετάρτη 25 Ιουνίου 2014

‘Open Day της Μονής Λαζαριστών’

Σολομών Νικρίτιν

Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Ξενάγηση από την Διευθύντρια του Μουσείου Μαρία Τσατσάνογλου.
Υπήρχε και προβολή μιας σύντομης ταινίας με αποσπάσματα από ταινίες της εποχής του μεσοπολέμου (με σκηνές κυρίως πολεμικές)
Η εκδήλωση αυτή ήταν μέρος μιας σειράς εκδηλώσεων με τίτλο ‘Open Day της Μονής Λαζαριστών’
Αντιγράφω: Ο Σολομών Νικρίτιν/ Solomon Nikritin (Τσέρνιγκοφ Ουκρανίας,1898-Μόσχα, 1965) ήταν ένας εβραϊκής καταγωγής πολυσχιδής δημιουργός που δεν είχε περιοριστεί μόνο στη ζωγραφική. Στο αρχείο του διασώζεται ένας μεγάλος αριθμός φιλοσοφικών δοκιμίων, θεατρικών έργων και κινηματογραφικών σεναρίων, ενώ είχε αναπτύξει μια πρωτότυπη εικαστική θεωρία, την οποία ονόμαζε «προβολισμό» σχετικά με τη σύνδεση της ζωγραφικής με το θέατρο και τον κινηματογράφο. 
Αφού έζησε την φρίκη του Εμφυλίου Πολέμου το 1919-1920, δημιούργησε μια σειρά από σχέδια που τα ονόμασε «Πόλεμος» και στα οποία καταγράφονται σκηνές ωμής βίας. Η ανθρώπινη μορφή επανέρχεται σχηματοποιημένη σε πολλές σειρές έργων του. Συχνά στα σχέδιά του απεικονίζονται μοναχικοί άνθρωποι που αδυνατούν να επικοινωνήσουν ή παράλογα συμπλέγματα ανθρώπων, ζώων και οικοδομημάτων που ονομάζει «Μνημεία». Πολλά έργα του δημιουργούν την αίσθηση ενός επικείμενου πολιτικού τρόμου και μιας απάνθρωπης κοινωνίας που υποκύπτει στον παραλογισμό αυτού του τρόμου. Ο Νικρίτιν ήταν ιδεολόγος κομμουνιστής και υποστηρικτής των μπολσεβίκων και του Λένιν, ωστόσο μέσα από το έργο του συχνά ασκεί ενδόμυχα κριτική στον ανερχόμενο απολυταρχισμό του σταλινικού καθεστώτος






Τζορτζ Γκρος

Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Ξενάγηση από την Διευθύντρια του Μουσείου Μαρία Τσατσάνογλου.
Υπήρχε και προβολή μιας σύντομης ταινίας με σκηνές από την ζωή και τους ανθρώπους του Βερολίνου του μεσοπολέμου (σαν ντοκιμαντέρ) 

Εκδήλωση ενταγμένη στο ‘Open Day της Μονής Λαζαριστών’
Αντιγράφω: Ο Τζορτζ Γκρος / George Grosz (Βερολίνο, 1893-1959) υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους σατιρικούς καλλιτέχνες του 20ου αιώνα. Συνιδρυτής της ομάδας Ντανταϊστών του Βερολίνου, δημιούργησε εκατοντάδες σχέδια που αποτύπωναν τις ατέλειες και τις ανισότητες της γερμανικής κοινωνίας κατά τη δεκαετία του 1920, κάποια από τα οποία δημοσιεύονταν σε λαϊκά φωτολιθογραφικά άλμπουμ. Στην έκθεση παρουσιάζεται το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό από αυτά, με τίτλο `Ecce Homo` («Ιδού ο Άνθρωπος»), του 1923. 
«Αυτά που έβλεπα με έκαναν να νιώσω μεγάλη αποστροφή για τους περισσότερους από τους συνανθρώπους μου. Όλα όσα θα μπορούσα να πω έχουν αποτυπωθεί στα σχέδιά μου» έγραψε ο ίδιος για να εξηγήσει τα χαρακτικά του που απεικονίζουν ένα τρομακτικό «θηριοτροφείο» που απαρτίζεται από διαφορετικούς ανθρώπινους χαρακτήρες της. Φανατικός πολέμιος του ναζιστικού καθεστώτος, ο Γκρος αποτυπώνει την ασχήμια και τη διαφθορά μιας κοινωνίας που ζούσε υπό τη σκιά του υπερ-πληθωρισμού και του κοινωνικού αποπροσανατολισμού στα χρόνια της ανόδου του Χίτλερ και προτού ξεσπάσει ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος.






Lysistrata project

 Μονή Λαζαριστών
Παράσταση «τσέπης» από το ΚΘΒΕ.
Ο μύθος της Λυσιστράτης, ιδωμένος μέσα από το πρίσμα των σύγχρονων μορφών πολέμου και των συνεπειών τους, ενσαρκώνεται στις φιγούρες τεσσάρων γυναικών, που ετοιμάζονται να καταλάβουν το Κοινοβούλιο και να απαιτήσουν να σταματήσει ο κάθε είδους πόλεμος.

Αρκετοί θεατές, κεφάτη παράσταση με χιούμορ.
Σκηνοθεσία: Παρασκευόπουλος, Γιάννης
Ηθοποιοί: 
Μπαλαούρα, Γιολάντα (Λυσιστράτη) 
Βασιλείου, Λουκία (Καλονίκη) 
Παγιατάκη, Ιωάννα (Μυρίνη) 
Βλάχου, Μομώ (Λαμπιτό)






Λόγος VIII

Μονή Λαζαριστών
Εγκαίνια έκθεσης φωτογραφίας στο πλαίσιο της Photobiennale.
Στην φωτογραφία ο Διευθυντής του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης Βαγγέλης Ιωακειμίδης.






Transcription Ensemble
 Μονή Λαζαριστών
Συναυλία με έργα του Astor Piazzolla.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου